Standard za upravljanje kriznim situacijama

Da bi se umanjio uticaj katastrofa, terorističkih napada i drugih velikih incidenata Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO) donela je i publikovala novi standard za upravljanje kriznim situacijama i reagovanje na incidente.

ISO 22320:2011Društvena bezbednost – Upravljanje kriznim situacijama – Zahtevi, će pomoći da se sačuvaju mnogi životi, ublaže nastale povrede i oštećenja i obezbedi kontinuitet u zadovoljenju osnovnih potreba kao što su hitna medicinska pomoć, spasilačke službe, snabdevanje vodom i hranom kao i isporuka električne energije i drugih goriva.

Odgovor na nastale incidente može uključivati sve strukture, bilo privatne ili javne koji mogu raditi na internacionalnom, regionalnom i nacionalnom nivou.  Standardizovano međunarodno uputstvo  je neophodno kako bi se sve akcije koordinirale na adekvatan i efetivan način. ISO 22320 je neprocenjiv alat koji može koristiti svaka organizacija kako bi poboljšala svoje sposobnosti da upravlja aktivnostima u svakoj kriznoj situaciji. Takođe, standard je primenljiv za sve vrste organizacija, bez obzira na vrstu delatnosti i veličinu.

Standard ISO 22320 sublimira sve najbolje prakse  za uspostavljanje kontrole nad svim aspektima organizacije, od procedura, podrške u donošenju odluka, sledljivosti operacija i upravljanja infomacijama.  Međudelovanje svih organizacija koje su deo krizne situacije je od ključnog značaja za uspešno reagovanje na nastalu kriznu situaciju. Ovaj standard takođe pomaže da se obezbede pravovremene, relevantne i tačne operativne informacije koje proizilaze iz procesa, sistema rada, prikupljanja podataka i upravljanja organizacijom. Važan deo ovog standarda je i uspostavljanje baze za koordinaciju i saradnju, obezbeđujući time da se eliminišu svi mogući nesporazumi i konflikti onih koji učestvuju u kriznoj situaciji. Samim tim se obezbeđuje i bolja iskorišćenost svih raspoloživih sredstava u tom trenutku.

Pored njegovih brojnih koristi, ovaj standard ističe i značaj informacionih i komunikacionih zahteva, koji podstiču inovativnost u razvoju alata kojima se maksimizuje interaktivnosti i komunikacija, što u upravljanju kriznim situacijama može biti ključni element za uspeh ili neuspeh.

Ovaj standard, ohrabruje ravnopravno učešće svih delova zajednice u kreiranju aktivnosti u kriznim situacijama  i time omogućava da su te akcije prihvatljive i sa aspekta potreba stanovništva i sa aspekta njihove kulturne baštine.

Sertifikacija sistema menadžmenta

Potrebna Vam je ponuda za sertifikaciju sistema menadžmenta? Popunite zahtev za sertifikaciju ili nas pozovite kako bismo Vam poslali adekvatnu ponudu.

„Sve pohvale proveravačkom timu! Samo tako nastavite! Rado vas očekujemo i naredne godine u istom sastavu.“

Svetlana Pejić
Menadžer kvaliteta, Paroco Medical Equipment doo